lördag 10 januari 2009

Projekt, mående och mer!

Känner mig lite matt både i kroppen och rent känslomässigt. Skulle vilja ha någon som bakade en kaka åt mig och kramade på mig, men bra åsa reder sig själv, så åtminstone kakdelen ordnar jag på egenhand och det där med mänsklig närhet är nog överskattat eller nåt.
Har köpt massa roliga frukter på ica idag, blev sugen på att göra citrusmarmelad när jag åt lite på mina kumquats, inte för att jag direkt är en marmeladmänniska, tycker att det kan vara gott ibland men är ingen storkonsument direkt. Får se om jag orkar genomföra alla projekt jag fundrar på imorgon, tänkte koka bönor, städa, organisera mina pryttlar och kanske rensa ut lite, göra marmelad, handla, börja på min kokbok, komma på vad jag ska bli när jag blir stor, träna etc. Kanske borde testa att försöka göra något litet varje dag istället för 'allt eller inget-metoden', är ju inte bara det att ens livsstil ska vara ekologisk hållbar, den bör nog också vara själsligt hållbar. Det kan vara svårt ibland det där med att leva på ett sätt som är bra för ens självkänsla, självförtroende, relationer, på ett sätt där man kan känna sig stolt och en aningens förnöjsam. Men man bör nog sträva efter det, man mår nog bättre om man vet att man åtminstone försökt, inte sagt att allt blir som man vill för det men chansen är ju större än om man gör ingenting.

Imorgon flyttar emman in lite tillfälligt, får se hur det funkar, fast jag är ju inte direkt hemma hela tiden så(och det lär nog inte hon vara heller) så blir kanske mest tassande på varandras nerver än klafsande rätt över dem. Sen om man gör upp lite regler eller riktlinjer innan så kanske man till och med kan undvika det mesta tassandet.

Nu ska jag sitta och vänta på att kakan svalnar tillräckligt för att ätas, sen tror jag att det är dags att leta upp boken igen och skriva i den. Ha det fint//Åsa

Inga kommentarer: